Veelgestelde vragen over ParkStart
Is er ook een app in de appstore?
ParkStart kunt u alleen via internet benaderen, bijvoorbeeld via de button Inloggen Parkstart op de homepage. U kunt ParkStart opstaan bij uw favorieten zodat u ParkStart altijd gemakkelijk kunt vinden. U kunt de link ook op het beginscherm van uw mobiel zetten, via een snelkoppeling. Kijk bij Hoe gebruikt u ParkStart als u hier hulp bij nodig heeft.
Ik krijg geen activatiemail, wat kan ik doen?
Er kan vertraging zitten tussen het moment waarop u klikt op de link en uw e-mailadres invoert en de ontvangst van de bevestigingsmail. Dit kan 15 minuten duren. Als u in de tussentijd opnieuw gaat invoeren en klikken, dan krijgt u een error. We vragen uw geduld.
De link in de activatiemail werkt niet.
Dit kan te maken hebben met de instelling in uw mail waardoor u niet op de link kunt klikken. De link wordt in uw mail dan omgezet naar een 'platte tekst' waar u niet op kunt klikken. Ons advies is: kopieer de link en plak deze in uw browser.
Mijn account is geblokkeerd
Uw account wordt na 3x fout inloggen geblokkeerd. Neem dan contact met ons op, we helpen u graag verder.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Ga naar het inlogscherm van ParkStart en klik onderaan op Wachtwoord vergeten. U wordt doorgelinkt naar de wachtwoordherstelpagina.
Ik heb een nieuw e-mailadres. Hoe pas ik dit in mijn account aan?
Ga hiervoor naar het E-loket, klik rechts bovenin op uw naam. Klik bij Contactgegevens op het pennetje om uw e-mailadres te wijzigen. Als het nieuwe e-mailadres is opgeslagen dan is dit ook voor het inloggen in ParkStart aangepast.
Ik krijg een foutmelding bij het inloggen
- Krijgt u de melding: “U bent niet goed uitgelogd; u kunt één keer ingelogd zijn. Na 15 minuten kunt u weer opnieuw inloggen.”
Dit gebeurt als u nog een sessie open had staan en probeert opnieuw in te loggen vanaf hetzelfde of een ander apparaat. - Er kunnen geen 2 personen tegelijkertijd van ParkStart gebruik maken.
- Onze tip: Log na iedere actie weer uit. Als u niet zelf uitlogt, wordt u automatisch na 15 minuten uitgelogd. U kunt daarna altijd weer inloggen. U vindt de uitlogknop in het hamburgermenu.
- Krijgt u de melding: “Error: Ongeldige gebruikersnaam of wachtwoord.”?
Controleer goed of u de inloggegevens correct heeft ingevoerd.
Controleer goed of u bent ingelogd in de ParkStartomgeving van uw eigen gemeente.
Ik wil mijn kenteken wijzigen of een extra kenteken erbij zetten op mijn vergunning
Heeft u een vergunning met vaste kentekens? In ParkStart kunt u geen kenteken verwijderen of wijzigen. Gebruik hiervoor het E-loket of een wijzigingsformulier op de homepage van deze website. Een kentekenwijziging wordt door ons gecontroleerd (is het kenteken van de vergunninghouder). Dit proces verloopt volgens de voorwaarden van de vergunning. In de bezoekersregeling kunt u natuurlijk wel zelf kentekens toevoegen.
Ik wil een kenteken switchen op mijn vergunning
U kunt in ParkStart alléén tussen de op uw vergunning geregistreerde kentekens switchen.
Stop de 'actieve parkeersessie' door in ParkStart op de stopknop achter die parkeersessie te klikken.
Klik daarna op het oranje balkje 'parkeersessie plannen'. Kies de juiste vergunning (bijvoorbeeld bewonersvergunning), waarna u bij 'kenteken' een ander kenteken kiest. De tijd en datum laat u ongewijzigd en dan klikt u op opslaan. U heeft nu een ander kenteken geactiveerd.
Waarom staat er een urensaldo bij de Tijdelijke toegangsontheffing autoluwe binnenstad voor bezoek? En ook bij de toegangsontheffing voor overige bedrijven?
Wanneer u de toegangsontheffing regelmatig gebruikt, heeft u het vast al gemerkt. Er staat ineens een urensaldo bij van 1.000 uur. En dit wordt elke maand bijgevuld.
Dit urensaldo mag u negeren. Het zorgt voor een betere aanmelding. De toegangsontheffing is en blijft gratis.
Is er een overzicht van mijn oude parkeeracties?
Ja, in het ParkStart-menu ziet u bij Historie uw parkeersessies terug vanaf de datum die u aangeeft.